Mostar Köprüsü, Boşnak Böreği, Latin Köprüsü, Hüsrev Paşa Camii ile ünlü Bosna Hersek'in başkenti olan Saraybosna'da otobüsümüzü şehir girişinde bıraktıktan sonra şehri gezmeye başladık.

Bosna-Çarşı

-Çarşı-

Şehir merkezi çok canlı. Burada da pita diye isimlendirilen boşnak böreğini çarşı da yedik. Porsiyonu 4 tl. Peynirlisi, kıymalısı ve patateslisi var. Börek ayran çok güzel gitti.

Bosna-Pita

-Pita-

1. Dünya Savaşı'nın çıktığı Latin Köprüsü'nü ve müzesini gezdik.

Bosna-Latin Köprüsü

-Latin Köprüsü-

Daha sonra Hüsrev Paşa Cami, Barış Heykeli, ve Çarşı' yı gezdik.

Bosna-Hersek

-Çarşı-

Bosna-Hüsrev Paşa Cami

-Hüsrev paşa cami-

Zaten meydandan her yer çok yakın. Poçitel köyünde şu an 12 aile yaşamaktaymış.

Poçitel

-Poçitel-

Saraybosna da 4 yıldızlı Sarajevo otelde kaldıktan sonra sabah kahvaltımızı alıp yolumuzun üzerinde bulunan Poçitel' e doğru yol almaya başladık. Poçitel tarihi dokusuyla korunan ve ilk Türk köyü olarak bilinen bir köy. Burayı ziyaret ettikten sonra gezimizin en ilgi çekici yerlerinden biri olan Mostar şehrine geldik.

Mostar Köprüsü

-Mostar Köprüsü-

Mimar Hayrettin tarafından 1557 yılında inşa edilen Mostar köprüsü Osmanlı mimarisinin bir şahaseri. Köprü 1992 yılında cereyan eden savaşta Hırvat topçusu tarafından yıkılmış Fakat Türkiye Cumhuriyetinin büyük katkıları ile 2004 yılında yeniden hizmete açılmış.

Galeri:

Bosna Bosna Bosna Bosna Bosna Bosna Bosna Bosna Bosna Bosna Bosna Bosna Bosna Bosna