Kanalları, laleleri, peynirleri, bisikletli ve tramvaylı ulaşımı ve de alabildiğince özgür bir toplum yapısı ile ünlü Amsterdam'a yağmurlu bir günde gittik. Amsterdam için düşüncemiz oraya gidince bisiklete binmekti! Şansa bakın! Arkadaşlar her ne kadar "-bir şey olmaz, hadi bisiklete binelim!" dese de; yağmurlu havada bisiklet gezisi cazip gelmedi. Bisiklet gezisini iptal ettik ve Amsterdam'ı tramvay ile turladık!

-Bisiklet yolu-

Hollanda'nın başkenti olan Amsterdam'ın kuruluşu 12.nci yy.a  dayanır. 12.nci yy.da Amstel Irmağı'nın kıyısında balıkçı köyü olarak kurulan Amsterdam'da genellikle 17. yüzyıldan kalma yapılar görülmeye değerdir. Şehirde içiçe geçmiş birçok kanal bulunmaktadır. Kanalların üzerinde tekne evler bulunmaktadır.

Amsterdam çok düzenli bir yer. Trafik sıkıntısı hiç yok. Burada her şey bir kural dahilinde tıkır tıkır işliyor. Bizim alışık olmadığımız bir durum anlayacağınız! Biz kargaşaya, kavgalara, yolda omuz atmalara ve yoğun trafiğe alıştığımız için bu durumu çok garipsedik desek yeridir!

Burada özgürlükler o kadar abartılmış ki, uyuşturucu satışı bile serbest! Bir de uyuşturucu ve seks müzesi açmışlar! Garip karşıladığım diğer şey de, flemenkçe. İngilizce ve almanca karışımı kırma bir dil. Bir şey anlaşılmıyor! Biraz da kaba bir dil!

Her ne kadar çok gelişmiş bir yer olsa da, burada da dilenen insanlar var! Özellikle zenciler. Yolda zencinin birine adres orduk, adam yardım talebimize balıklama atladı. Yer tarifi bittikten sonra yürümeye başlamıştık ki, adam peşimizi bırakmadı. Meğerse yol tarifi karşılığında para istiyormuş! Memleketimin insanlarını seveyim. Bizde böyle bir şey var mı! Altta ki resimde yol sorduğumuz adam, bize yol tarifi yaptıktan sonra karşılığında bizden para istedi! Klasik amerikan filimlerinden aşina olduğumuz bir olay yani!

İhsan arkadaşımız yol soruyor-

Hollanda'nın peynirleri yağlı ve gerçekten çok güzel. Çeşit çeşit ve hepsi birbirinden güzel. Tabi eve giderken buradan peynir almamak olmazdı. Ben de aldım. Fiyatı çok da pahalı değil. Aynı peynirler bizim ülkemizde lüks marketlerde uçuk kaçık fiyatlara satılıyor! Demek ki ne kâr ediyorlarmış!

Hollanda Peyniri

-Çeşit çeşit peynirler-

Hollanda'nın diğer meşhur bir simgesi de tahta ayakkabıları. Gerçi ben gereksiz olduğunu düşünerek almadım ama, sonradan da almadığıma pişman oldum. Evde güzel dururdu.

Amsterdam-Tahta Ayakkabı

-Tahta ayakkabı imalathanesi-

Gezilecek yerlerin başında meşhur Dome Meydanı var (Dam diye teleffuz ediliyor). Korkmayın,buraya damsız da girebiliyorsunuz:). Meydan, bir özgürlük meydanı. Burada her türlü kişisel gösteri yapanları seyredebilir, Meydanda'ki kuşlara yem vermenin tadını çıkarabilirsiniz.

Amsterdam-Dome Meydanı

-Dome Meydanı'nda Gösteri Yapanlar-

Amsterdam'a bu sefer 2.nci seyahatimi eşim ve kızımla birlikte yaptım. Amsterdam 'da ilk olarak meşhur Dome Meydanı' nı gördük. Daha sonra, Amsterdam'ı kapsamlı olarak gezdik. Gezi günü yine bizi yağmurlu bir hava karşıladı. Dome Meydanı'na yakın yerlerde ki dükkanlardan birinden yağmur için kapşonlu giysiler aldık ve Kentucky Chicken'a girerek karnımızı doyurduk.

Yapmayı planladığımız tekne ile kanal turunu ise yağmur nedeniyle yapamadık! Rehberimizin dediğine göre Amsterdam'ı sadece Ağustos Ayı'nda yağmursuz görme şansımız varmış! Ertesi gün, Çiçek Pazarı ile kanalları gezdik.

Daha sonra Dünyaca meşhur Vlaamse Frites (patates kızartması)' nın tadına baktık. Çok ucuza, nefis bir öğünle karnınızı doyurma imkanı sundu bize. Amsterdam' a gideceklere bu kızartmadan mutlaka yemelerini tavsiye ederim.

Amsterdam-Vlaamse Frites

-Vlaamse Frites Dükkanı-

Galeri:

Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam Amsterdam

Amsterdam Video:

Amsterdam

2014 Yılında 4 arkadaş orta yaşlı olmamıza aldırış etmeden sırt çantalarımızı aldık ve Hollanda'nın başkenti, özgürlükler şehri Amsterdam'ı gezdik.